|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2008
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: May 2008
|
Låter som om du är ganska ung Om det är så tror jag du ska se till att ha med ett par bra referenser till programmeringsjobb som du har gjort. Min erfarenhet från att ha "knäckt" på bemanningsföretag var att det gick bäst när de som kom kunde referera både till någon som har sakkunskap, i ditt fall någon progammerare, och någon som är i någon form av ledningsfunktion, det kan vara en chef på nästan vilken nivå som helst. Har du bara referenter i "sakkunskapsfacket" så hör om någon av dem kan höra med sin chef om han/hon kan uttala sig om att du har gjort ett bra jobb för själva företaget organisationen.
Ont om referenser? Nu slänger jag ut en testballong som jag hoppas att andra vill bemöta eller hålla med om för nu är jag ute på djupt vatten. Ideella organisationer har oftast inga pengar men kan ha personer som kan vara bra att ha som referenser - så kanske ett mindre gratisjobb hos en sådan?
Vad säger ni som lever på detta - är det okej att de yngre gör gratisjobb där eller ska ribban ligga högt?
Annars tror inte heller på att lönedumpning ger dig större chans till jobb. Ligger du någorlunda i nivå med vad man betalar en nyanställd med motsvarande kunskap så är inte lönen det som avgör.
|