Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
Hejsan,
Sommaren närmar sig och för mig så har de alltid varit självklart att jobba på somrarna. Men den här sommaren verkar det inte som om det kommer bli något. Jag får skylla mig själv, jag har varit seg och lat och inte orkat söka förens nu när det är försent.
De flesta studenter är nog beroende av pengar, och även så jag. På vintrarna så kan jag ta på mig ett och annat programmerings jobb men så somrarna känns väll sådär att sitta inne och jobba framför datorn men jag har nog inget val.
Så min fråga är, hur hittar man lättast jobb när det gäller att programmera? Jag hanterar ASP.NET skapligt bra men på de annonser som jag har hittat är för det mesta bara PHP eller oseriösa arbetsgivare. Att sitta och mejla ut till hemsidor som man hittar tycker inte jag känns så speciellt seriöst. Och eftersom att man inte vad jag har förstått utav reglerna på WN så får man inte skriva sina tjänster i trådar? Eller har jag missat något.
Jag behöver alltså tips och idéer på hur jag ska kunna försörja mig under dessa veckor utan studiebidrag som komma skall. Allt är av intresse, och jag kan till och med tänka mig att sänka priserna radikalt på det jag gör enbart för att få ihop någon tusenlapp i månaden. Skulle det vara fel för mig att sänka priset? Skulle arbetsgivarna se mig som oseriös eller hur skulle ni reagera om någon kom och visade upp det som de hade gjort innan (som iof bara är en sak som jag kan "skryta" med) och inte begärde mer än någon tusenlapp för ett arbete?
Det bästa vore väll för mig också att ta åt mig små projekt så jag slipper sitta och jobba hela sommarlovet och vara utan pengar för att sedan få pengar sen när skolan börjar igen.
Om jag går för mycket off topic eller är allmänt irriterande så är det bara för mod att slänga och låsa.
Tack på förhand!
|