Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-08, 11:47 #30
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis
Det hade jag också gjort, skadeskjutit alltså. Men att skjuta en gång till för att döda var fel, tycker jag iallfall.
Av ditt uttalande drar jag följande slutsats: Du har ingen större erfarenhet av vapen och ingen större erfarenhet av trängda situationer och hur människor beteer sig i sådana
Måste hålla med här.
Om han har följt alla artiklar och fallet så märker man att pappan som sköt är samarbetsvillig och ångerfull.
En person som inte skulle vara det hade dömts till fängelse alt rätt psykiatrisk vård.

* Han tala med SOS och vägledde polisen till gården.
* Han gjorde som SOS sa till han att lägga undan vapnen för polisen var där och det gjorde han.
* Han greps utan motstånd.
* Han erkänner direkt.
* Han är ångerfull.
* Han har mental ohälsa, varför vet jag inte, han hade en son med ett handikapp och sonen har varit utsatt en längre tid för mobbning och hela familjen har drabbats.

De flesta hade agerat likadant, kanske inte med en hagelbössa, men med våld i självförsvarssyfte.
Om du sioustis hade en son som var vid det skicket som rödeby pappans son och din familj ständigt blivit utsatt för terror av lokala ungdomsgäng och ni mår allmänt dåligt och eventuellt har fullt upp med att vårda sonen, efter alla dessa år av terror dyker helt plötsligt ett gäng moppe ligister upp på er gård som de inte har rätt att köra in på och stå och skrika att dom ska döda er med mera, hur hade du reagerat?
Hade du softat, gått ut iskallt och försökt slå ner ett helt gäng, visst är det snorungar, men du hade inte haft en chans eller hade du hämtat första bästa vapnen för att försvara dig?
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat