Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-07, 21:52 #24
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Det är ingen som var där så det går bara att spekulera i det hela. Tycker snarare att nödvärnsrätten blir mer och mer begränsad så det är bra att det kommer ett domslut i rätt riktning.
Kom ett gäng snorungar och hotade mig och min familj mitt i natten skulle jag också ha tagit fram geväret om jag haft något. Polisens responstider är i mångt och mycket under all kritik, framförallt på landsbygden.
Jag har exempelvis åkt runt med polisradio i bilen i runt ett år nu. Har hört flera larm om skottlossning med automatvapen där första polispatrullen landat i området efter cirka tio minuter. Visserligen alltid falsklarm i slutändan. Jag vet ju hur lång tid det tog att få ut räddningstjänsten när grannens husvagn var övertänd en vinter och polisen hade tagit i prinicip lika lång tid om man inte har tur och det finns en patrull i närheten. Jag har visserligen sett exempel med riktigt bra responstid såväl som riktigt dålig.
Om det tar tio minuter för polisen att dyka upp och du har ett större antal ungdomar med diverse tillhyggen på tomten... sitter du snällt och väntar då?
Det hade jag också gjort, skadeskjutit alltså. Men att skjuta en gång till för att döda var fel, tycker jag iallfall.
Ang polisen så har jag också erfarenhet av det tyvärr, ja Polisen är inte så kvicka att komma till platser när de skulle behövas..
Detta håller jag med om.

MEN!

Man får inte glömma att trakasserierna hade skett under en lång tid, till och med rena dödshot mot familjen vill jag minnas.

Någon gång slår det slint när det har pågått så länge och då är det lätt hänt att bomben exploderar kraftigt.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat