Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-06, 18:12 #9
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
[..]
Jo, det förstod nog alla men att sätta ut en budget i den här typen av efterfrågningar brukar inte vara en bra idé, därav sannolikt frånvaron av detta. Det innebär i praktiken oftast att prisförslagen dras mot denna summa vilket man förlorar pengar på om man satt en budget i överkant och kvalité på om man satt den för lågt. Man får generellt sett ärligast och bäst resultat om man inte sätter ut sin budget.
Den här typen av frågor kommer fram gång på gång i forumet och ser man inte det absurda i det hela så kanske det framgår tydligare i klarspråk:
Citat:
Köpare: Jag vill ha det här och det här. Hur mycket kostar det?
Citat:
Säljare: Hur mycket har du?
Även om jag mycket väl förstår din poäng så tycker jag inte att budgetar är helt värdelösa. Jag har vart med ett tag själv också så jag är inte helt blå på det här.

Även om de flesta här vet ungefär hur mycket mankan behöva pröjsa för en layout så har jag vart med om tillfällen då man trodde sig uppnått en ömsesidig förståelse, eller vad man nu vill kalla det, för att sedan få höra att kunden i fråga inte är villig att betala mer än en strunt summa för det arbetet man gjort. Därför brukar jag vilja få en uppfattning av kundens egna prisbild innan jag ens sätter mig ner och börjar fundera på att jobba. Och jag tycker mig fått svar på min fråga i och med hans svar ovanför, en specifik siffra är inte alltid nödvändig.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat