Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Lite sent att komma med en pokersida kanske men men =) Jag håller mig till att spela, betydligt lättare =) Den här tråden lämpar sig nog bättre för juridikdelen och inte affiliate.... Dessutom finns det redan en ganska ny sådan där som jag själv skapade för ~en månad sedan.
Riktar sig sidan till svenska besökare (dvs. i praktiken är på svenska) så är det olagligt med reklam. Som redan sagts så har det prövats i domstol, finns en hänvisning på lotteriinspektionens sida om jag inte minns fel.
|
Det är aldrig försent att starta något.
Har du den inställningen kommer du inte långt.
Ja sidan är tänkt att rikta sig till svenska besökare.
Men nu vet jag hur det ligger till, det är iallafall tråkigt att det finns affiliateprogram på affiliator, double och sen får man enligt lag inte ha annonserna uppe
|
Hehe, "aldrig för sent att starta något"? Bleka kopior kommer man inte långt med är snarare den rätta inställningen. För några år sedan var det hundratals som ville skapa det nya Blocket och det gick ju vägen för alla. Det måste ju i slutändan vara lönsamt i förhållande till arbetsinsatsen. Ser det ut som att man kommer till att tjäna mindre än 200 kr / [arbets]timmen så bör man nog tänka över sitt projekt, om man nu inte har ett stort egenintresse i det hela.
Affiliator och Double tjänar ju pengar på det oavsett så det är ju inte så konstigt att de tillåter spelbolag oavsett svensk lag.