Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-20, 04:44 #10
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2003
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2003
Eftersom det är jag som har tvsidan tänkte jag ge mig på att svara några av påståendena här.

När jag startade tvsidan fanns i alla fall tv.nu, kanal.nu och dintv.com som alla är svenska. Med största sannorlikhet finns det även många utländska tv-tablåsidor med liknande layout. Inte vet jag vem som var först på Internet, men som jag ser det har alla på nätet kopierat tidningarnas tv-tablåer. Öppna bara närmaste morgontidning och ni ser att de även där presenterar tablåerna i spalter som ovan nämnda sajter. Enda skillnaden är väl att man tack vare möjligheterna på Internet slipper skriva ut beskrivningarna direkt utan dessa kan nås via en länk, vilket alltså inte är möjligt i tidningen. Så alla påhopp och plagiering är rätt meningslösa anser jag.

Angående databaser och programmering och sånt så kan jag inte ett uns utan hela jobbet är beställt av en annan frekvent skribent här på WN ;-). Kanske borde sätta mig in i det lite bättre eftersom det ju är jag som är ansvarig för sajten även om det är någon annan som gjort den, men jag vet i alla fall att det inte är en kopia av någon annas verk.

När det gäller nyheterna på estart.nu har jag förgäves (har kommit felmeddelanden tillbaka) mailat dig på [email protected], [email protected] och [email protected] många gånger så det är ju bra att jag äntligen når dig på detta vis... "Mina" nyhetsrubriker fungerar ej (http://www.news.nu/estart/index.php) och eftersom de du levererar till Internetstart är i princip identiska mot de du leverade till mig la jag in dem som en tillfällig lösning innan jag skulle lyckas få kontakt med dig. Hur som helst har jag tagit bort dem igen. Vore dock bra om du kunde fixa "mina" rubriker så jag kan använda dem igen.

Till WN: ALLA program som inte är passerade är länkar och därmed standardfärgen blåa. Alla program som är passerade är vanlig text och därmed standardfärgen svarta. Så mitt svar blir JA, den layouten är rätt vanligt förekommande.
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat