Visa ett inlägg
Oläst 2008-05-02, 00:28 #4
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by scrdj@May 1 2008, 22:40
Sökt i forumet nu ett tag och läst hos loopia men hittar ingenting.

Jag har sålt ett par domäner just nu. Ska flytta dem via loopia men hittar ingenting om vad den kostar. Den nya ägaren kommer även han att ha loopia. Vem är det som får räkningen på överlåtelseavgiften? Och hur betalas den??

Sedan när jag fyllt i blanketterna vad händer då? Går det ett par dagar och så vips är adresserna flyttade?

Behöver alltså en grundlig förklaring till hur allt går till
Priset styrs av vilken tld det handlar om.

Överlåtelsekostnaden debiteras det konto där domänen ligger - med andra ord behöver du pusha domänen till köparens konto innan ownertransfer, för att han ska depiteras - annars får du ta notan.

Det du gär är att du skickar ett mail till support at loopia.se eller registry at loopia.se (kommer inte ihåg - men tror att båda skulle funka)

I mailet skriver du vem du är, anger vilken/vilka domäner du vill flytta och från vilket kontonummer och till vilket kontonummer - så fixar dom det åt er.

Sen när det gäller deras priser på överlåtelser så behöver du bara titta i rätt kolumn på denna adress

Hoppas att det hjälper..

Edit: Sulle och jag verkar ha lite olika erfarenheter av ombudet i fråga. Men förstår inte vad det är för överföringskostnad på 250 han tar upp - den har iaf aldrig debiterats mina .se-domäner.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat