Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-30, 08:58 #57
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
I övrigt så tycker jag att det är svårt att jämföra boende med sjukvård. Ett boende är en nödvändighet, men i de flesta fall så rör det sig ändå om en form av lyxkonsumtion. Ingen ensamstående behöver t ex mer än 15 kvm för att kunna leva ett drägligt liv. Ändå så bor de flesta betydligt större. Sjukvården finns för att tillgodose grundläggande behov hos människor. Vi kan alltså jämföra 15 kvm lägenhet med sjukvård. Alla kvadratmeter utöver det skulle jag snarare jämföra med friskvård, plastikkirurgi och fitness (lyxkonsumtion). Att bo på 120 kvm på Östermalm är ungefär lika nödvändigt för min överlevnad som silikoninlägg i mina magmuskler skulle vara. Det första är märkligt nog kraftigt subventionerat av staten genom hyresregleringar och bidrag, men det andra är det inte.

Tex folk som röker (lyxkonsumtion) kostar mer för samhället/sjukvården än andra, men betalar lite mycket skatt.

Och så du säger att det inte är en "mänskligrättighet" att bo i centrum, varför ska du får göra det? Jag kan sätta något på att du tycker som du gör för att du tjänar ok och vill bo i stan.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat