Citat:
Originally posted by adalovelace@Apr 29 2008, 21:03
Tack för svaren, det låter lite lurigt, om man kan leta rätt på ett nytt ombud som åtar sig överlåtelser i den ändan, och fixar föregående innehavares (lagliga) namnteckning bara?
Det låter rimligt tycker jag om det är klart med IIS vem som äger domänen först, sen kan man köpa webbhotellpaket med "flytta domän" istället för ny domän.
En annan sak som jag tyckte lät skumt, att man på ett visst webbhotell kunde föra över webbhotellabonnemanget i den egna kontrollpanelen från sej själv til någon annan, den nye ägaren har väl inte skrivit på nåt kontrakt på det? Nuvarande ägare kan skriva över det på vem som helst, och köparen kan välja ett annat webbhotell ju, hur går det ihop?
|
Njae har man väl gjort det en gång så är det busenkelt.
Det du gör är alltså att du kontaktar ett ombud, får blanketter - skriver över domänen på den nye ägaren - skickar in till ombudet igen och dom sköter resten - inklusive debiterar den nye ägaren för domänen - du behöver alltså inte göra mer.
Vidare utan att nämna några namn, så finns det ombud som erbjuder dig möjlighet att flytta över domäner som du fritt kan administrera utan att för den sakens skull ha ett webbhotellskonto hos dem.
Jag misstänker att jag vet vad du syftar på vad gäller att skriva över konto på annan - men det förutsätter att (om det är den jag tänker på) att du känner till båda kontonas kundnummer och tillhörande lösenord - så integreras det ena kontot med det andra.