Ämne: Tjäna pengar
Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-29, 17:08 #20
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
sno kvällstidningar som levereras utanför kiosker och gå runt och knacka dörr och sälja på helgmornar. (på turisttätta ställen typ campingar brukar ge bra dricks)

sälja nybakade bullar som man har snott från mormor. gärna genom att knacka dörr och påstå att det är till någon skolresa.

fejkade lotterier på stan alt knacka dörr.

köpa och sälja biljetter till konserter (tack ticnet för erat system för ett antal sommrar sen inte fungerade som det skulle). sitter man tillräckligt länge så listar man ut när outlösta bokade biljetter släpps för försäljning igen, är då en konsert slutsåld så är det bara att skapa beställningar. sen har man typ 1vecka på sig att hämta ut biljetterna, då har man redan hunnit sälja bokningsnummret på blocket. dvs man behöver inte riskera något.

bor man som mig på kusten på sommrarna så är det alltid turister som vill ha hjälp med ditten och datten. allt från att få en hundralapp för att fixa is från fiskebåådarna till att hustla färska räkor (förädla dom gärna i en baugette och ta 120kr för baguietten) för överpriser till dumma turister.

leta upp dassigt målade staket och erbjud dig måla om dom. ofta blir pensionärerna jätteglada för dom klarar inte av att göra det själv. gör det dock inte själv utan låt någon vänn göra det och ta %. Sen letar du upp ett nytt ställe där du får in en till att måla eller göra likande syslor, ge dock inte dina anställda för fria händer utan tvinga dom att allt ska gå genom dig :-)

ställ dig vid badstranden vid parkeringen, ta på dig en träningsoverall för någon idrottsförening och ställ upp en liten skylt 20kr parkering, glöm inte magväskan.

är du tjej, inkastare/flyerutdelare på stranden. sälja glass etc.

lås upp mobiler, flyers på stan.

"palla" jordgubbar under nätterna och sälj på dagarna. alt betala för att få plocka och sen sälj vidare färdigplockade. märka om från utländska till svenska ger en del marginaler med

vet inte varför jag nästan bara får upp sådär halvt om halvt oetiska/lagliga grejer i mitt huvud idag.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat