|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2004
|
Köpa saker på loppmarknad t.x. NES och SNES och sälja på Tradera. Dt du köper för under hundralappen går inte allt för sällan för 500-1000 kronor.
Köpa smällare i Indien för 20 öre, sälja i Sverige för 25-100 kronor, tror dock inte att det är lika lätt att frakta smällarväskor på flyget nu mera, dessutom kostar ju flygbiljetten en del...
Köp dricka billigt, ett flak cola för 55 kronor, sälj drickorna varma dagar i parkn för 10-15 kr styck = 185 - 305 kronor i vinst per flak, tog ofta mindre än en timma att sälja när jag gjord det, men det beror ju på vilken stad man befinner sig i.
Sätt upp en sajt där folk SMSa in och betalar för strunt. Jag satte upp en sajt där Stockholm, Göteborg och Malmö krigad (på låtsas), med ett SMS kunde man attackera en annan stad som då förlorde poäng medans ens egen stad fick hälvten av poängen den andra staden förlorade. Körde bara en omgång men folk använde faktiskt sajten!!!
Ring till företag och erbjud dig att städa kontor, ger snabba lätta pengar och kontor är inte så jobbiga att städa. Har inte provat det själv men min bror gjorde det i flera år.
Dela ut morgontidningen, segt att komma upp på morgonen men det är ett jobb som är lätt att få.
Tigg pengar, här i Götborg finns det massor av tiggare, dom har mobiltelefon och åker taxi hem från jobbet så det lär ju gå att få en del pengar på det!
Kör cykeltaxi! Jag har bara kört i Köpenhamn, där får man ca 800-3000 danska kronor efter varje kväll, dock är det mer konkurrens nu och fler som cyklar. Finns även i London, Paris, New York mm. Platta städer är att föredra.
Skaffa ett jobb.
|