Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-27, 04:15 #33
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by gish@Apr 26 2008, 21:22
Själv har jag en MB Santa Rosa (kom i november 07) och är helt klart nöjd. Allt är mycket bättre än på en pc: tang.bord-kombinationer, fönsterhantering, batteritid, tangentbordet, operativsystemet, kompabilitet med mobiltelefonen, etc.
Eftersom operativsystemet är BSD-baserat får man en oslagbar terminal. Missbrukar den alldeles för mycket
Använder programmet TextMate, som är helt perfekt då det har bundles för nästan allting. Skriver rätt mycket i LaTeX, PHP och använder SVN i jobbet. Dessa bundles är oslagbara med sin highlighting, kortkommandon, m m.
Som min polare sade: "Once you go Mac, you never go back"
Kör du svensk tangentbordslayout? Den är helt keff på Mac för programmering i min mening. Den amerikanske (som jag gått över till senaste veckan) funkar bra men den svenska kan jag inte inte förstå mig på. Trippel-knapptryckning för en backslash liksom... Jag är ingen akrobat för sjutton! Terminalen har jag inte så mycket för heller. iTerm funkar bättre man är knappast perfekt.

Jag ser fram emot KDE 4.1 som ska funka bättre på Mac. Jag är lite kär i kedit, kterm och konqueror.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat