Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-20, 01:35 #8
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by qo-naq@Aug 20 2003, 12:31 AM
HIttade en sida vid namn tvsidan.se och den har helt snott sättet att precentera tv-tablån av TV.nu. Tillochmed att när man klickar på namnet på tvprogramet/filmen så kommer det upp en ny ruta med lite mer information. Sedan det som är skrämande är att det inte är en tioårig grabb som har gjort den utan Företaget Omander som driver sidan estart och estart använder news.nu som leverantr av nyhetsrubriker och news.nu drivs av p6 som även driver TV.nu. Förstår ni var jag vill komma?
Det stämmer. Sedan kan det diskuteras huruvida Omander bryter lagen om upphovsrätt när det gäller estart.nu och nyhetstjänsterna på sidan. Vi kom överens om hur nyhetsrubrikerna skulle prestenteras och gjorde en specialdesignad sida som estart.nu skulle ha som en IFRAME på förstasidan. Detta i utbyte mot en länk till news.nu's startsida. I mitten av sommaren så stänges en av P6's servrar ner, news.nu låg på den servern. Estart bytte då snabbt leverantör av nyhetsrubriker till nyhetsrubriker.com såvitt jag vet, med all rätt förståss.

När news.nu väl kom upp igen efter 2 veckors downtime så verkade det som att den lite mer populära och välbesökta konkurrentsidan internetstart.se var den enda sidan som fortfarande var intresserad av rubrikerna. Jag fick dock kontakt av Daniel som driver internetstart.se där han säger att estart har börjat använda den IFRAME-"sida" som ska vara på internetstart och internetstart endast. Detta kan man se genom att kolla på ta visa källa på nyhetsrubrikerna på estart. Läs de första fyra raderna!

Det här är förståss ingen stor bagatell och jag har inte kontaktat estart ännu om detta men "internetstart" tycker ju förståss inte om det.

Angående sättet att lägga upp TV-tablåerna på ...
Någon som har sett en utländsk TV sida som har lagt upp dom likadant?
Thomas kom på denna idé själv och andra har kopierat honom.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat