Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-25, 13:10 #16
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
myapp myapp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Du kanske missade den delen där dom visade famlijer som knappt hade råd att bo över huvud taget?
Debatten är i full gång. Det gillar jag. Att subventionera lyxboende till alla genom att sätta tak på hyran hjälper knappast de som har de sämst ställt på effektivast sätt. Vill man inte ha segration så sätt en tydlig synlig prislapp på det hela genom att ge riktad bostadsbidrag till de som är fattiga.

Alla som har en årsinkomst under 100 000 kr och bor på Östermalm får ett bostadsbidrag på 5000 kr i månaden.

Skillnaden är då att priset blir synligt och måste läggas in i budgeten. Det är mycket bättre att dölja kostnaden och låta de stackare som står utanför betala.

För övrigt skriver jag nu brev till 195 st fastighetsägare och funderar på hur mycket jag ska behöva hora för att få någonstans att bo.

Jag tycker synd om alla småföretagare som inte har råd med webbkonsulter och därför så tycker jag att priset för webbkonsulter ska sättas till 100 kr / h plus moms. Då blir det rättvist och jämnställt.
myapp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat