Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Som webbplatsägare undviker jag dock själv CPC-annonser eftersom de tenderar att ge så lite. Kan du förklara lite närmare?
|
Vad jag menar är att när jag agerar i rollen som säljare av reklamplats (t.ex. som webbplats i ert nätverk) så tycker jag att lead och sale-annonser ger mig mer pengar i plånboken än klick-annonser. Är dock långt ifrån expert, så med viss reservation för okunskap
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Brandingkampanjer som vi gör åt våra kunder körs via vårt bannernätverk där man antingen betalar per CPC eller CPM. Vad är målet med annonseringen? Att bygga ert varumärke, driva trafik till er sida eller driva trafik till era ansluta företag?
|
Målet med annonseringen är tvådelat. Primärt är det att öka antalet besök på webbplatserna, men mer långsiktigt även att bygga varumärken.
Det kändes som en vettig lösning att göra annonseringen via CPL, men det kanske det inte är?
Visste inte att Affiliator sysslar med CPM.