Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-24, 15:17 #56
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
gummianka - jag ger dig mestadels rätt i hur Google Adwords/Adsense (eller motsvarande program fungerar).
Däremot anser jag att det i allra högsta grad ligger i Googles intresse att särskilja relevant innehåll från mindre relevant - det är ju trots allt kärnan i Googles verksamhet (om du missat det)
- utan pricksäkerhet - inget Google! och jag anser att du har fel i att Google inte går mot det hållet.

Men sen när du börjar blanda in företagsköp av Facebook osv, så tycker jag att du fladdrar ifrån din ursprungliga OT lite..
Det är klart att frivilligt utlämnande av personliga intressen och detaljer ger EXTREMT värdefull information om Facebooks kunder och en marknadsmässig underskattad pinpointsmöjlighet som få CRM kan erbjuda idag. (Eller möjligheterna finns i de flesta CRM - det enda som fattas är informationen att stoppa in - Med Facebook är det omvänt).

Jag är inte man nog att sätta prislapp på informationen i Facebook, men jag är ändå kapabel till att förstå att detta precis som imateriella värden på internet kräver nya sätt och nya tänk, jämfört med traditionellt tänk i värden kring maskinell utrustning och tekniker.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat