Visa ett inlägg
Oläst 2004-09-03, 12:21 #54
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by it2ceda@Sep 3 2004, 12:09
Vet inte vad du menar med privatcheckar. Mina checkar är utskrivna på Citibank så då borde de väl vara företagscheckar eller har jag fel?

I alla fall så vill inte min bank FSB ta emot mina checkar mer eftersom det börjar bli för mycket pengar. Just nu har jag $4000 som ligger o väntar på mig på Google adsense men som jag inte tänker ta ut innan Google börjar med någon elektronisk hantering eller att jag hittar någon bank som kan lösa in mina checkar. Förstår inte bankerna att det är våra inkomster som vi ska leva på som de inte vill lösa in?

Det där med lockbox är ju oxå något som jag har frågat bankerna om men det verkar vara helt kört. FSB vill inte diskutera saken och de andra bankerna verkar ta ut hutlösa summor får en sådan tjänst.

Börjar bli väldigt trött på bankerna i Sverige. :angry:
Ja, det här är verkligen ett problem. Jag vet inte om det är svenska bankerna som är källan till problemet, verkar snarare vara ett stort oförstående och ignorans från Googles sida, tyvärr. Sverige och svenskarnas problem är nog alltför futtigt att bry sig om för större amerikanska företag. Det är klart att då kan man tycka att dom svenska bankerna måste kunna ställa upp, men hur får man dom att lyssna och förstå? Det vi kan göra är väl att så ofta vi kommer åt påkeka detta stora problem till Google, till slut kanske dom ger med sig. Det finns ju absolut inga svårigheter med att införa ett annat utbetalningssytem, det kan ju alla andra. Det verkar bara vara en ovilja, dom upplever tydligen checkar som det bästa för sin del.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat