Citat:
Originally posted by radioaktivitet@Apr 23 2008, 10:24
Vem är det som står bakom SIS-index? På sajten står det bara "Henrik med SIS-vänner". Det gör att åtminstone jag blir lite skeptisk till konceptet. En tydlig avsändare ger mig mer förtroende...
|
Jag börjar också undra då jag bara kan konstatera att Henrik inte svarade på min fråga om gemensam agenda för att få API på analytics vilket skulle ju underlätta deras datainsamling oerhört (då behövs ju inte schemalagda rapporter).
Och visst vore det väl nice om de också kunde få visa för marknaden att de har titeln Authorized consultant på Analytics, även om kunden förväntas installera analytics själva.
Kan det vara som så att DETTA är Google som vill få in mer rådata från Svenska siter via SIS ?
Kanske på gränsen till Hybris men men.
Att vi vill det är ju på grund av att våra kunder erbjuds alltid att få Analytics installerat med aktiverad målmätning och inte FN är det lätt att få en kontaktperson från Analytics teamet, det närmaste jag har kommit är att få lämna mitt visitkort till en Fransman när jag var inbjuden till Google i Dublin.
Så det vore guld att få bättre ingångar/förutsättningar på deras lilla team.