Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-21, 16:23 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Som andra har sagt så har varje inlämningsställe egna tider för sista inlämning.

Om det här är en engångsföreteelse så kommer din försändelse säkert att komma fram. Men bygg inte en affärsidé eller verksamhet på endast snabba leveranser. Oavsett vilket fraktsätt och fraktbolag du väljer så kommer mellan 5 och 10 % av dina försändelser att bli minst en dag försenade. Som Marcin sade så räcker det med att en person i hela kedjan inte sköter sitt jobb för att en försändelse ska bli försenad. Även om alla gör sitt jobb så kan en postbil få punktering eller fastna i en omöjlig kö på motorvägen.

Ett hett tips om du kommer att skicka mycket paket är annars att alltid vara trevlig mot tanterna som jobbar på ditt inlämningsställe och på uppsamlingscentralerna (ja, det är nästan alltid tanter ). Postbilen har flera gånger stått och väntat på postcentralen då mitt företag varit över en timme sena. Att stå på bra fot med postpersonalen är en bättre garanti än alla extratjänster såsom express och rek om man vill vara helt säker på att inga försändelser blir kvar en dag extra på någon uppsamlingscentral.

Jag avskyr Posten som företag, men jag gillar postpersonalen (det är ingen paradox om man vet hur Posten fungerar).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat