Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-19, 12:02 #13
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2008
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Originally posted by Simonee@Apr 19 2008, 09:52
Tack för alla råd, men om jag kanske skriver vad jag är ute efter så kanske det är lättare att hjälpa mig

Jag lever i ett land (Syrien) där utvecklingen går fort just nu, men ligger fortfarande på den nivå som Sverige va 1997 när det gäller användning av internet. Jag vill utnyttja detta med att bygga någon litet nu som med tiden kan bli något så att säga, jag har diskuterat detta med några och de råder mig om att starta en annonsportal. Men en annonsportal som ska vara användarvänlig och anpassad efter användarna i detta land kostar runt 25- 40 000 SEK och det är bara kostnaden för portalen, ett sådant projekt kräver ju så klart en hel del resurser och kapital.

Vad jag kan se är att det endast finns ett par portaler där de är kopplade till sin egen tidning t.ex som gulatidningen och dom används knappast, så jag ser en chans för att göra något intressant här....men vet inte om det är värt att "chansa" med så mycket pengar.
Gör en portal i sverige, sedan när du tycker den är 100% klar efter att vara lanserad i sverige några månader, släpper du den i syrien.

Då har du samtidigt fått lite inkomst för ditt arbete här i sverige, och att sedan nylansera den kostar inget i stortsett då.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat