Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-19, 01:14 #6
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2005
Själv säljer jag lite nedladdningar av musik, och ett album som FLAC blir en 600Mb zip.
Det har inte varit några som har klagat på problem med att ladda ner p.g.a. att en fil är stor, och själv skulle jag mest tycka det är bökigt om en nedladdning är uppdelad om den inte är extremt stor.

Dock så har jag ingen begränsning på antalet gånger man kan ladda ner en fil.
Hur funkar det med nedladdningshanterare som kan återuppta?

Jag kan inte säga att jag begriper varför man skall ha en sådan begränsning...sprida filen kan ju alla som har köpt den efter de laddat ner den från er server om de vill det.
Ser man till så att kunden måste vara inloggad för att nedladdningslänken skall fungera så finns det ju ingen risk att folk skall sprida nedladdningslänkar hejvilt.
Skaffa konton och sprida ut login verkar ju aningen bökigare än att lägga upp sin nedladdade fil på p2p istället, men om folk gör det så är det något som man kan märka och då stänga av kontot.

Bittorrent kanske kunde vara ett alternativ för vissa målgrupper, men det kan nog vara både bökigt att implementera för att fungera med ett betalsystem och vara besvärligt för en del kunder.
Enda fördelen jag kan se mot att ha materialet på en bra server är att man spar in bandbredd, men det verkar kanske lite snålt att använda kundernas bandbredd om man säljer nedladdningar.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat