Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-18, 23:48 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Det finns flera exempel på hur sökpositioneringen har helt ballat ur hos google.

Om man söker på "foro gratis" vilket betyder gratis forum på spanska så kommer det upp på 3:e plats http://foro-gratis.latin-foros.com/yo-masters
vilket är ett forum som har krashat. Och på 4:e plats kommer upp en sk, ful sajt med google ads, och på 5 först kommer en riktig sajt som erbjuder gratis forum, på spanska "foro gratis"

Märk väl, sajten på 6:e plats är Spanien största sajt med gratis forum (50 000 forum och 1 miljon användare) med domän namnet forogratis och har högst ranking av de 6 högsta sökresultaten.

På plats ett kommer ett skapat forum på forogratis vilket är helt absurt.....

Först på andra sidan kommer de sajter som är intressanta som erbjuder gratis forum på spanska:

www.foros.net
www.unforo.org
www.foroactivo.com
www.superforos.com
www.forum.ijijiji.com
osv.

Google gynnar skräpsidor som kan ljuga och skapa en tupp av en fjäder och har inte så mkt att göra med verkligheten/sanningen och den här tendensen tycker jag ökar.

Och detta efter att forogratis.es har legat på första plats under 5 mån fram tills nu.

Det intressanta är att jag får fler nya forum på forogratis nu på 6:e plats än när forogratis låg på 1 plats.

Enligt Google analytics kommer endast 5% av accesserna till www.forogratis från sökmotorsökning på google och hela 33% kommer från direkt access.

Detta tycker jag säger lite om hur sökresultatpositionering på google betyder rätt lite, och har mindre och mindre med verkligheten att göra.

Kanske dags att Google vaknar upp till den verklighet vi lever i?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat