Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-17, 14:12 #27
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av wwww
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Vet inte heller om jag är "färgad" av att jag gillar .nu, men sätter jag på radion så finns det nu nästan alltid nån spot som har .nu-domän, även nån tv-reklam går nu och när jag strösurfar ramlar jag på dem .....
Håller med om att dessa ordmässigt många gånger är intressanta, men nu-kostnaderna för framförallt ägarbyte (men även årsavgift) är ju "way out" och jag tror att detta är den största anledningen till att det inte blir ett större intresse för nu-domänerna (menar generellt; ej specifikt dessa auktioner).

Hur kul är det att köpa en andrahandsdomän för 500 kr för att sedan behöva betala 2.000 kr för att få ägarbytet genomfört!

Någonting är "sjukt" i detta, man får dålig smak i munnen och känner sig lite "halvblåst" och att "någon" överexploaterar situationen.
Ja ownertransfer är ju det stora abrert med .nu-domäner - om bara Per kunde få Bill att inse det. Istället för favorisera ett par-tre utvalda ombud, som förutom kraftigt subventionerat pris även kan registrera på 1 år, så skulle slutkundsintresset öka dramatiskt för toppdomänen .nu
Skulle de dessutom se över proceduren (pappersexercisen) vid ownertransfer, skulle jag inte bli förvånad om det naturliga valet vid val av domäner bli att man köper .se OCH .nu i mycket större utsträckning än nu.

Men sist jag hörde av Sverigechefen för .NU, så fanns det vare sig intresse eller planer på att förändra dessa delar - tycker själv att det är bara är "dumamerikanskt tänk"!!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat