Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-17, 11:31 #3
grinditwp grinditwp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
grinditwp grinditwp är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Hej, tack för ditt snabba svar.. men jag vet inte om det är jag som inte fattar eller vad.

Kod:
if(isset($_POST['go']) && $_POST['search'] != '' && strlen($_POST['search']) >= 2){
	$seek = htmlentities($_POST['search']);
	$sql = "SELECT id, text, date, image, headline, flag FROM `".$prefix."_newsblog` WHERE MATCH(text, headline) AGAINST('".$seek."') ORDER BY date DESC";
	$result = mysql_query($sql);
	while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
//...osv.
Fungerar sisådär.... söker jag på första så hittar den 3, söker jag på förändrats hittar jag 1, vilket låter rimligt.
Söker jag dock på gärna eller både så hittar den inget, och detta är ord jag vet finns med i texten den söker igenom.

Hur kommer detta sig?

Ett sparat inlägg ser ut såhär i databasen;
Kod:
<p><strong>Fr&aring;n och med den 20 maj 2008 har vi en helt ny hemsida.</strong></p>
<p>Som du ser, har mycket p&aring; sajten f&ouml;r&auml;ndrats, dock 
Vi vill g&auml;rna veta vad du som bes&ouml;kare tycker, b&aring;de positiv och negativ kritik. Det viktiga &auml;r dock att ditt omd&ouml;me &auml;r konstruktivt.</p>
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Apr 17 2008, 10:56

Det verkar som om du lägger in strängarna kodade med htmlentities. Det är egentligen onödigt, och det vore antagligen bättre om du kunde lagra texten där som den är och eventeullt konvertera den när du tar ut den för visning.
Dessvärre lagras "texten", eller kanske snarare ska kalla det datan, som html. För att användaren skall kunna redigera fritt (använder en WYSIWYG-motor).
grinditwp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat