Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-17, 10:35 #27
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det finns nog tyvärr inget vettigt alternativ till det system som finns idag. Ditt förslag, liksom alla andra jag kunnat komma på, är helt värdelöst. Som ett större bolag kan man mycket väl behöva registrera mer än tre domäner i veckan. Jag själv har till och med använt ett trettiotal domäner till ett och samma projekt.
Anledningen till att jag föredrar att sätta gränsen på just fysiska personer är bl a att företag ska ha möjlighet att registrera fler domäner. Så lite som tio anställda ger då exempelvis möjlighet till 30 domäner på en vecka.
Lukas - tror att du får köra ett tankevarv till.
Menar du att ett företag som ska skydda ett nytt varumärke eller tjänst osv ska behöva portionera ut uppgifter på Lisa i receptionen och halvtidsarbetande Sonja på ekonimin? För att inte tala om när någon slutar.. Låter riktigt kul att vara ansvarig för domäner på det bolaget!! (Samla ihop lite fakturor från medarbetarna lite då och då)

Innehavare av en .se domän är endera organisationsnummer eller personnummer.
Att försöka lägga numeriska nivåer på antal tillåtna beställningar, skulle i dagsläget endast leda till flera typer av bolag och bulvaner som Name Navigation.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat