Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-16, 18:27 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Jag har läst lite vidare på ämnet och kommit fram till att man utan problem kan ta betalt för tävlingar utam nämnvärt inslag av slump. Däremot så verkar det kunna dyka upp problem med annan spelverksamhet från utlandet. Detta kan hittas i information som Konsumentverket/KO, Riksskatteverket och Lotteriinspektionen sammanställt tillsammans:

"Den som uppsåtligen eller av grov oaktsamhet olovligen anordnar lotteri eller den som i yrkesmässig verksamhet eller annars i förvärvssyfte uppsåtligen främjar deltagande i utom landet anordnat lotteri, om främjandet särskilt avser deltagande från Sverige, kan dömas till böter eller fängelse i högst två år."

Man får som svensk inte göra någon som helst reklam (till exempel med en banner på en pokerblogg) för utländska spelbolag men denna formulering kan ju också tolkas som sådan att man inte heller kan sitta som VD för ett utländskt spelbolag?

Jag tycker personligen att detta hör till de få sjukdomar som det svenska samhället lider av och försvinner inte de märkliga monopol som ännu finns kvar så gör jag själv det förr eller senare =)