Nykomling
|
|
Reg.datum: Mar 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Mar 2008
|
Tjena,
Nu är jag förbannad och måste skriva av mig av min erfarenhet av FS Data.
Det hela började med att vi sa upp ett konto hos fsdata som vi sedan återaktiverade.
Jag flyttade domänen från deras DNSer och pekade MX-pekar enligt fsdatas instruktioner, det funkade bra till natten samma dag då deras mailserver startades om och pop3 kontot slutade funka.
Ringde FS-Data och något hade hänt med kontot, men de visste inte vad. De la till det igen och sa att vi var tvugna att vänta till kl 13:00 då mailservern startades om igen. De kollade MX-pekaren och sa att det stämde.
Det funkar till klockan 13:00 nästa dag då slutar det funka igen, ringer in igen och då säger de att MX-pekaren är fel och att de antagligen har ett script som kontrollerar mx-pekaren och inaktiverar kontot. De lägger till det på kontot som försvunnit och vi får vänta tills omstarten av mailservern på natten.
Vi beslutar oss för att flytta över mailkontot till en annan leverantör för att slippa deras strul, vi pekar om MX-pekaren som har en TTL på 24 timmar.
Försöker på eftermiddagen få dem att göra en manuell omstart för att mailkontot ska hoppa igång igen och försöker komma fram till varför det blir som det blir.
Personen vi pratar med säger att de inte har något script som kollar mx-pekaren och inaktiverar kontot ifall pekningen inte stämmer, han säger även att han hittade att de hade 2 mx-pekare hos sig och att det kan ha varit det. (Domänen låg inte hos dem så förstår inte hur de tänkte att deras mx-pekare skulle påvärka detta)
Mailkontot hos FS Data fungerar nästa dag fram till klockan 13:00 då mailservern startas om och det slutar funka.
Ringer in för att förklara att de måste aktivera och göra en manuell omstart av mail-tjänsten för de har strulat så mycket och mailen måste funka.
De påstår att MX-pekaren är fel så det inte kommer att komma några mail ändån, jag försöker förklara hur TTL funkar och att mailkontot måste vara aktiverat under dessa 24 timmar för vi inte ska tappa några mail under denna tiden.
De vägrar starta om mailservern fast det pga dem gått ner 3 dagar irad, då blev jag förbannad och gav upp.
Försökte flera gånger under mina samtal prata med någon högre upp som kan besluta att de ska göra en manuell omstart för de faktiskt är de som felat 3 dagar i rad som resulterat i att mailen har slutat funka.
Hur fan kan de bli sveriges bästa webhotell ..
Tvi på dem!
|