|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2006
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jan 2006
|
Eftersom du själv säljer varorna så bör du ganska lätt kunna göra en analys av om det finns utrymme på marknaden för flera ÅF.
Av egen erfarenhet i min branch så tycker jag man ska akta sig lite för att ge för stora marginaler till ÅF om man själv bedriver försäljning på nätet och det är vad dom vill göra med.
Vi har vissa varor som vi inte säljer till våra ÅF för att vi vill vara unika med dom.
Flera av våra ÅF kom till oss pga att leveranstid/tillgång hos grosisten är mycket begränsad. Men då vi alltid håller ett större lager än grosisten tar dom hellre en mindre marginal mot att kunna leverera snabbt till kunden.
En sak till man bör ha i bakhuvudet är att man bör ha tillräkligt kunskap om produkterna man säljer till en ÅF så att är det någon fråga som kommer ska man inte behöva ringa sin egen leverantör varje gång.
Men vi försöker alltid prioritera våra egna slutkunder då marknaden på våra produkter är begränsad!
Sen skiljer vi på Svenska ÅF och våra ÅF i utlandet då vi inte levererar till tex Ryssland USA utan det sker genom våra ÅF.
Kommer dom som har frågat dig om att bli ÅF kunna handla samma produkter på något annat ställe.. då tycker jag du ska leverera till dom.. Du kanske kan kanske förhandla dina priser om du köper större kvantiteter.
Vi har några gånger gått förbi våra leverantörer.. its all about money!
Sen är det väldigt smidigt att som ÅF kunna beställa mindre kvantiteter, det kanske är det dina ÅF är ute efter och inte att köpa in större kvantiter vilket du kanske gör?
|