Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Apr 16 2008, 01:10
Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Apr 15 2008, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Nej jag vill inte påstå att det är dåligt, det finns våldsbenägna patienter som har ADHD och liknande diagnoser som är under LRV.
|
Men snälla Pokerstjärna - En åsikt kan du ha - det kan ingen ta ifrån dig - Men ett råd är att börja med att slå upp orden du tänkt använda - så att du vet vad dom betyder och står för - det blir så mycket lättare för oss andra att förstå vad du menar då och du slipper använda "konstiga" förkortningar vid fel tillfällen.
Människor med ADHD har av varierande grad koncentrationssvårigheter och kan ha "överskottsenergi i massor" - men det har ingen koppling till våld som du tycks tro.
|
Okej mister!
Berätta lite mer om Personlighetsstörningar, trotssyndrom, uppförandestörningar, impulsiviteten, psykoser med mera, om du menar att dessa punkter inte skulle kunna bidra en sjuk människa till at tbegå ett mord så får du tänka om.
Det finns olika grader av ADHD och det finns olika slags människor och olika slags behandlingar.
Du menar på att:
Citat:
Människor med ADHD har av varierande grad koncentrationssvårigheter och kan ha "överskottsenergi i massor"
|
Att det är enbart det ADHD handlar om, inget ont menat, men då får du läsa på lite, kan skicka material till dig vid intresse!
|
Mister ?
Snacka om att blanda ihop äpplen med päron!
Gör mig en tjänst Pokerstjärna - besök dessa länkar till Sjukvardsradgivningen, Attention1 eller Attention2 och berätta VAR det står att det är förknippat med ökad risk för våld (eller för den delen högre riskfaktor att utföra ett mord)
Och för din vetskaps skull är jag MYCKET medveten om vad ADHD innebär och betackar mig därmed med bestämdhet från din uppmanade undervisning.
Btw - är detta den sanna bilden av en "Natural born killer" enligt dig?
|
Du verkar inte förstå vad det är jag vill komma fram till..
Psykoser - hörselhallucinationen, synhallucinationer och vanliga hallucinationer, vanföreställningar mfl.
Uppförandestörningar - Kan förknippas med kriminella
LÄS HÄR
Personlighetsstörningar - Paranoia, schizo och borderline
Alla dessa ovannämnda kan mycket väl bidra till våldtäckts mord och andra våldsdåd.
Jag säger inte att det gör det, det är individuellt och det är inte majoriteten av de som adhd som får alla ovannämnda symptomer / diagnoser.
Det är ett fåtal, men det finns endå där och det är det jag försöker påpeka.
De länkar du postade:
Citat:
I tonåren kan mönstret med protester mot de närmaste i omgivningen utvecklas till ett mer allmänt avståndstagande mot auktoriteter. Det kan leda till att ungdomar med adhd får mer allvarliga sociala problem. De riskerar att hamna i missbruk och kriminalitet.
|
Citat:
Om barn med ADHD inte uppmärksammas tidigt och får förståelse och hjälp för sina problem är risken stor att de misslyckas i skolan, att de tappar självkänslan och att de får allvarliga sociala anpassningssvårigheter.
|
Citat:
En viss ökad risk finns också för missbruk och kriminalitet, även om detta endast gäller ett fåtal
|
Det är precis som jag har skrivit + att jag har nämnt lite mer detaljerat vad det skulle kunna leda till.
Jag absolut inte att alla som har ADHD mördar eller liknande utan det jag försöker förklara är att de som har lite grövre varianterna av ADHD har en stor risk i längden att utföra sådana dåd.