Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-16, 01:42 #130
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Originally posted by -Internet Sweden@Apr 15 2008, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Nej jag vill inte påstå att det är dåligt, det finns våldsbenägna patienter som har ADHD och liknande diagnoser som är under LRV.
Men snälla Pokerstjärna - En åsikt kan du ha - det kan ingen ta ifrån dig - Men ett råd är att börja med att slå upp orden du tänkt använda - så att du vet vad dom betyder och står för - det blir så mycket lättare för oss andra att förstå vad du menar då och du slipper använda "konstiga" förkortningar vid fel tillfällen.

Människor med ADHD har av varierande grad koncentrationssvårigheter och kan ha "överskottsenergi i massor" - men det har ingen koppling till våld som du tycks tro.

Okej mister!
Berätta lite mer om Personlighetsstörningar, trotssyndrom, uppförandestörningar, impulsiviteten, psykoser med mera, om du menar att dessa punkter inte skulle kunna bidra en sjuk människa till at tbegå ett mord så får du tänka om.

Det finns olika grader av ADHD och det finns olika slags människor och olika slags behandlingar.
Du menar på att:

Citat:
Människor med ADHD har av varierande grad koncentrationssvårigheter och kan ha "överskottsenergi i massor"
Att det är enbart det ADHD handlar om, inget ont menat, men då får du läsa på lite, kan skicka material till dig vid intresse!
Mister ?

Snacka om att blanda ihop äpplen med päron!
Gör mig en tjänst Pokerstjärna - besök dessa länkar till Sjukvardsradgivningen, Attention1 eller Attention2 och berätta VAR det står att det är förknippat med ökad risk för våld (eller för den delen högre riskfaktor att utföra ett mord)

Och för din vetskaps skull är jag MYCKET medveten om vad ADHD innebär och betackar mig därmed med bestämdhet från din uppmanade undervisning.

Btw - är detta den sanna bilden av en "Natural born killer" enligt dig?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat