Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Originally posted by -pitbull@Apr 15 2008, 15:20
Citat:
Originally posted by -pokerstjärna@Apr 15 2008, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av pitbull
Vi får väl hoppas att alla "stålmän" i tråden aldrig drabbas av en psykisk störning eller sjukdom.
Det vore ju tråkigt med en massa avrättade WN-medlemmar.
Köksbordsretorik sa Bill, köksbordsretorik var ordet, sa Bull.
Jag känner precis som alla andra medlidande för den drabbade och hennes familj, men när "webmasters" sitter och skriker blodshämnd på ett forum, så känns det väldigt skevt och ogenomtänkt.
/S
|
Vet man att personen är psykiskt sjuk?
Finns det något läkarutlåtande på det?
Alla mördare är ju inte psykiskt sjuka!
Tycker gott han kan avrättas efter allt elände och lidande han har ställt till med.
Det är som att en person med adhd dödar en person och skyller på att man har adhd "jag kan inte rå för det"..
|
Så, du tror att en fullt normal människa begår en sådan handling? Jag tycker att det är ganska uppenbart att gärningsmannen är psykiskt sjuk.
Det är inte så enkelt som du tror att åberopa psykiskt sjukdom/störning vid brott. Ditt ADHD-exempel var skrattretande. Visa mig ett konkret exempel när någon har fått psykvård istället för fängelsestraff genom att åberopa ADHD som skäl.
Om du hade haft någon erfarenhet av svenska anstalter så hade du också vetat att avdelningarna är överfulla med ADHD-busar. Vet du ö.h.t. vad diagnosen ADHD innebär?
Nej, det är inte så lätt att åberopa psykisk sjukdom/störning för strafflindring/vård som gemene man tycks tro.
/S
|
ADHD var ett exempel på en neuro psykologisk störning som det heter!
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?
|
Jo, jag vet att det var ett exempel. Därför skrev jag:
Citat:
Ditt ADHD-exempel var skrattretande.
|
Citat:
För mig är det också troligt att denna person har en psykisk störning, men vi vet ju inte fakta än?
|
Det har du helt rätt i. Vi vet inte alla fakta ännu. Bara det som massmedia har publicerat. Lite skrämmande att du är medveten om detta och ändå förespråkar avrättning av en person i inlägg efter inlägg...
/S