Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-15, 09:51 #99
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
[QUOTE=pokerstjärna,Apr 15 2008, 05:33]
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s,Apr 15 2008, 05:12
Citat:
Ursprungligen postat av =pokerstjärna,Apr 15 2008, 04:19
Citat:
Ursprungligen postat av =tartareandesire,Apr 15 2008, 03:04
Vi tar ett exempelland som Syrien:
Där är det som så: att dödar du då riskerar du dödsstraff eller livstid.
Stjäl du så kapar de av din hand och slänger in dig i ett fängelse.
Våldtar du då torterar dom dig och sedan avrättar dom dig eller kastar in dig i isoleringen tills du dör (läs förblöder).
Det är ett land som kan brottsbekämpningen, sen om det är grova metoder eller ej hör inte hem.
Sedan har vi andra länder som saudi arabien och USA och Japan mfl..
Fall de är grova metoder eller ej hör visst hit? De är som att säga att snattar man kan dom lika gärna hugga av båda armarna de spelar ingen roll. Man måste se i proportion till brottet. Jag tycker de är fruktansvärt att dom kan hugga av en hand på grund av stöld, de är verkligen inte i proportion till brottet.
Döda någon för att den har dödat säger emot sig själv. Sen skulle jag säkerligen se någon död som dödat någon familjemedlem till mig. Men jag kan fortfarande inte se de som rätt. Däremot kan jag säga att straffen för mord i Sverige är för låga, även fast man kan sitta på obestämd tid.
Vem bestämmer vad som är rätt eller fel?
Varför kan inte folket få välja?
Jag tror generellt inte på att låta folket välja, vi har departementen under riksdagen av en anledning. Jag vet mycket väl att det finns flera länder än USA som använder sig av dödsstraff men majoriteten är betydligt mindre utvecklade länder vilket kanske borde säga en del. Ja, jag anser att du är så fel ute man bara kan vara och den dag Sverige blir nästa USA flyttar jag härifrån på stört.