Citat:
Originally posted by Thor@Apr 14 2008, 23:34
Ditt argument förutsätter att han tagit ett "friskt", förnuftigt och rationellt beslut att göra detta. Den här karln är långt ifrån frisk och saknar förmodligen förmågan att fatta ett vettigt beslut i frågan. Så hans sjudom är att jämnställa med rattonykterhet (enligt min åsikt) på det sätter att varken mördaren eller rattfyleristen har kapaciteten att ta ett vettigt beslut i frågan.
Och hade det varit mitt barn hade jag hellre sett personen lida bakom lås och bom i 40 år än att han får somna in stillsamt direkt...
|
Må han vara lngt ifrån frisk, men du kan inte jämföra det med rattonykterhet.
Jag är för dödsstraff vid extrema fall och detta är ett extremt fall.
Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till att vårda sånt här pack.
Läs bara och bilda dig en uppfattning:
Förhörs om ett tredje mord
Dansk polis begär 42-åringens DNA
Erkänner nytt våldtäcktsförsök
Han kan ha begått fem mord
Vet du vad en person med "alla dessa fel i skallen" kostar samhället
per dag ?
Han har dödat två personer och utfört en våldtäckt.
Varför ska denna person få leva för?
Han är
inte värd ett skit! I mina ögon är han ett monster ett djur som förtjänar döden.
Låt han se rädslan dom sista sekunderna innan han dör så han får en uppfattning om hur allvarligt detta är.
Genom hans död, så är det en människa mindre på jorden (i sverige) som kan skapa våld och tragedier, jag tror att det även är en lättnad för de dödas anhöriga.
Jag har en släkting som mördades brutalt för några år sedan (nej ni får ingen länk) guess what dom fick 2 respektive 4 år för dråp och narkotika innehav, är inte detta orättvist?