Citat:
Ursprungligen postat av Aerpe
Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos
Hej,
nu har jag kommit till det jobbiga valet. Mac eller PC? 
Är väldigt intresserad av Mac, iPhone (SDK) och så men frågan är om det är värt det.
Många Apple fanboys syftar på att Mac ökar produktiviteten, ni som har bytt från PC till Mac. Stämmer detta?
Jag jobbar mest med Webdesign och lite programmering (Adobe Dreamweaver, Photoshop, Illustrator), är verkligen Mac bättre för detta?
Har ni stött på några problem när ni bytt från PC till Mac?, vad som helst egentligen som skulle vara jobbigt för en som knappt rört en Mac i hela sitt liv
Skulle vara kul att höra vad ni tycker och vad era erfarenheter är Men just nu så sviktar det trotts allt mer mot Mac (tillgång till iPhone SDK  )
Tack på förhand
|
OpenSource va nice tills jag skulle jiddra med X11 och MacPorts och fick felmedelande efter felmedelande, hack efter hack, google sökning efter google sökning.
Slutade med att jag punga ut några hundralappar på billiga och grymma produkter istället.
TextMate ( grym texteditor )
Pixelmator ( bildredigering - tufft )
AppZapper ( ett måste nästan för att avinstallera saker o ting som man testar )
Jag älskar att jobba med Terminalen (DOS/Shell prompten), känns lite mer nördigt
Men köp Mac Book Pro om något om du ska designa och vill ha bärbart. (EDIT: såg att det var pron du funderade på)
Men i slutändan har jag inte ångrat mig alls, enda för och nackdelen är att man inte kan spela roliga spel
|
Boot Camp löser spelproblemet.
Jag har en iMac med en 7 GB partition med win xp som jag bootar upp i när det är dags att spela.