Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-14, 08:39 #8
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by gummianka@Apr 14 2008, 06:36
Är det någon som vet (Internet Sweden ?) varför man lagt kostnaden för ett ATF på 10k ? Är det baserat på faktiska kostnader som man beräknat (arbetstid mm) och är jag då ute och cyklar om jag tror att det har att göra med att 10k är peanuts för ett företag som faktiskt har ett varumärke att värna om, men för den som sitter på domänen så är <10k ändå en hyfsad summa pengar, och, anses det då från .se att ett företag som t.ex. Braun, om dom väljer att inte acceptera en överenskommelse som understiger kostnaden för ett ATF också försvagar sin situation i ett ATF då man valt att gå i klinch...(det sista är såklart ett helt hypotetiskt exempel, jag har ingen aning om hur det gick till)

...om ni förstår hur jag menar..
Nivån på ATF var fram till börajn av året 10 000 ex moms och jag förmodar att den nivån satts för att ligga i nivå med var ett UDRP kostade att dra igång ($ 1500 US)

Varför IIS sänkte kostnaden för ATF till 8 000 ex moms, inbillar jag mig bero på två saker; Dels att blidka Handelsbanken, men jag gissar också att nivån justerats för att bättre ligga i nivå med priset för UDRP. (En dollar kostar ju trotts all inte 8 kronor längre)
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat