Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
|
Patrikweb - Nej, jag kan inte Cisco 6500 i sömnen, men vet att det kryllar av modeller och alla klarar inte allt du nämner. Att sedan, åter igen, använda samma produkt, även om dne klarar det, för att utföra alla dessa arbeten är ju, i mina ögon, ett märkligt risktagande.
Jag anser att man hanterar brandväggarna för sig, intrångsdetektering för sig och lastbalansering för sig, även om det finns fördelar med att använda samma utrustning i de fall den klarar det. Riskerna för att ett enda fel sänker i stort sett allt är för uppenbar.
Möjligen har jag inte satt mig in i Cisco 6500 tillräckligt väl, men det beror till största delen på att utrustningen i mina ögon är groteskt dyr i förhållande till vad man kan åstadkomma...
Dessutom, kärnämnet, QoS, löses ju inte enbart genom Cisco 6500, utan det är ju den samlade kompetensen, förmågan och viljan att leverera en stabil och högkvalitativ tjänst.
Jag tror inte du hittar några svenska webhostingföretag med en renodlad Ciscomiljö (med undantag för Patrikweb), men det kanske bara beror på att det inte finns kunskap om Ciscos produkt...?