Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-13, 11:06 #112
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Patrikweb - du kan inte på fullaste allvar mena att du med en enda utrustning gör allt det du nämnde? Så bra och kompletta är inte ens Cisco lösningar.

Vore iofs kul att se den utrustningen, för i så fall har du hittat ngot som ingen ISP eller webhostingleverantör i landet verkar ha hittat innan.

Det är dessutom, i mina ögon, oerhört vanskligt att lägga alla äggen i samma korg. Om du får problem med din Cisco 6500 (vilken av dem förresten?) så sitter du på pottkanten, men du kanske har fler så att du har redundans även där?

Löser den problematiken med kraft, brandskydd och kyla också? ;-)

Att alla andra gör fel är väl inte riktigt ett argument jag tycker biter heller...

För att uppnå allt du säger att du gör behövs dessutom personal, serviceavtal med olika underleverantörer. Jag undrar om jag inte skall dra mig ur denna diskussion eftersom det varje gång man sakligt försöker bemöta något slutar med att man själ, och 99% av alla andra leverantörer i landet (och internationellt skulle jag tro) har räknat fel och felbedömt de ekonomiska realiteter som annars verkar styra normal affärsverksamhet.

PRQ - du har alldeles rätt (kors, tror det är första gången jag säger så :-) ) i att kostnadsutvecklingen inte är linjär. Dessutom kan jag inte annat än hålla med om ditt tidigare inlägg heller i denna tråd.