Citat:
Originally posted by Emil_P@Apr 12 2008, 13:27
Som jag ser det så fungerar det som på vilket annat företag som helst. Ringer du till en datorbutik och säger att du ska spendera 1000 kr på en skrivare så ber dom dig säkert att komma in i butiken, ringer du och säger att du ska spendera 1 miljon så kommer en keyaccountsäljare ut till ditt kontor och aktivt tittar på vilka behov du har och hjälper till att hitta den bästa lösningen för att du ska bli nöjd.
Precis som Internet Sweden säger så är ett högt bud en intressemätare, och ger en bra indikation på hur många som är intresserade av ett domännamn och också värdet av domännamnet. Ett populärt domännamn kräver mer av oss för att lyckas registrera domännamnet åt vår kund, svårare än så är det inte. Men vi alla ser på saker olika, och gillar du inte vårt sätt och jobba så finns det ju andra tjänster att använda sig av, exempelvis Neware.se, DomainCrawler.se eller varför inte Registrera-doman.com.
|
Emil: dock ger en kund som betalar 1000 kr och återkommer 30ggr mer än 1 kund som ger 15000 en gång
Själv tycker jag att ni bör skriva ut detta på sidan och jag anser det är bra att det nämns här. Man behöver alltså inte vara aktiv, gå in på er sida, bjuda och bevaka auktionerna om det handlar om domäner under några tusenlappar - man räknas inte som en fullvärdig kund - det sparar ju lite tid för annan fritidsyssla

Er prioritering synts ju väl den senaste natten. Många domäner under 2000 kr fick inte en chans och andra snapback-system piskade är där, men ni tog de domäner för VIP-kunderna och blåste NN. Synd bara att NN inte vågar kommentera det. Jag tycker överlag det är i alla fall positivt bara ... så fortsätt med det ... bra system för VIP-kunderna och även alla övriga!