Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Det där tycker jag personligen är ett förkastligt sätt att se på sina kunder, som jag ju dessutom har svårt att se att ni kan backa upp med siffror, ens om ni skulle vilja......jaha...hade du bara lagt ett bud på 1000 spänn, tyvärr, då anstränger vi oss inte så mycket, vi har ett par domäner här där vi kan tjäna 10.000 kr......
Det du säger är att ni prioriterar kunder som lägger höga bud genom att anstränga er mer där, på bekostnad av kunder som lagt lägre bud...
|
Som jag ser det så fungerar det som på vilket annat företag som helst. Ringer du till en datorbutik och säger att du ska spendera 1000 kr på en skrivare så ber dom dig säkert att komma in i butiken, ringer du och säger att du ska spendera 1 miljon så kommer en keyaccountsäljare ut till ditt kontor och aktivt tittar på vilka behov du har och hjälper till att hitta den bästa lösningen för att du ska bli nöjd.
Precis som
Internet Sweden säger så är ett högt bud en intressemätare, och ger en bra indikation på hur många som är intresserade av ett domännamn och också värdet av domännamnet. Ett populärt domännamn kräver mer av oss för att lyckas registrera domännamnet åt vår kund, svårare än så är det inte. Men vi alla ser på saker olika, och gillar du inte vårt sätt och jobba så finns det ju andra tjänster att använda sig av, exempelvis Neware.se, DomainCrawler.se eller varför inte Registrera-doman.com.
Citat:
Originally posted by -gummianka@Apr 12 2008, 08:24
...men min egentliga fråga, som jag funderade på under gårdagen, var: ni har en auktion på något som ni ens inte äger eller kan garantera er rätten till, är det ens lagligt, legit...alltså, exakt vad är det ni auktionerar ut ?
|
Vår tjänst är helt resultatsbaserad och vi lämnar inga som helst garantier att vi lyckas (precis som våra kollegor i branschen), man betalar alltså endast om vi lyckas.
Citat:
Originally posted by -wwww@Apr 12 2008, 10:37
- möjlighet att se fler domäner per sida (förslagsvis upp till 100 eller 200 domäner/sida)
|
Detta tar vi till och och lägger till din punkt ovan på vår utvecklingslista.
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag gissar att ombud på sikt mer eller mindre blir tvingade att tillhandahålla någon typ av snapbacktjänst.
|
Jag tror du har fel. Dom allra flesta ombud säljer ju även andra tjänster än domännamn, webbhotell exempelvis. Så länge man har en hög service och stabil kundbas så behöver man faktiskt inte jobba med snapback. Det är ju trots att så att det är bara en liten klick på internetkartan som vet vad snapback är, och beställer denna typ av tjänst.