|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Apr 2005
|
gummianka -
jag tror att du måste se budens storlek mer som en intressemätare för domännamnen och därmed blir ju Snapbacks "tänk" i det närmaste ofrivilligt påtvingat och får nog ses som självklart för en sån verksamhet (Jag kan inte se att dom kan göra på något annat sätt).
Säg så här:
Det finns kanske 20 ombud som i nån mån sysslar med snap. (fiktiv siffra)
Dessa ombud kan/tillåts skicka exempelvis 4 förfrågningar per minut (fiktiv siffra)
Det Snapback.se då gör är att de prioriterar om och sorterar de domäner som är mest attraktiva (och som dom fått högst bud på) överst i sin requestlista dvs närmast tiden för släppet.
Mest troligt är att auktionsbuden är en spegling av hur pass efterfrågat namnet är även hos de andra ombuden och det är därför viktigt att skicka in beställning för dessa domäner så tidigt som möjligt för att ha störst chans - för så kommer även samtliga andra ombud att göra.
Vad som däremot är minst lika troligt är att resten av domänerna i fallande intressegrad (storlek på bud) kanske har större chans att lyckas allteftersom konkurrensen avtar, min förmodan att färre "slåss om dem"
De större snapombuden i all ära - men rent teoretiskt sett på saken så "bör" man ha större chans till ett lyckat resultat om man "garderar sig" med flera ombud och/eller använder ett mindre använt ombud (eftersom "dina" domäner då kanske inte redan är upptagna eller att dom hamnar högre upp på det ombudets sändlista.
Jag gissar att ombud på sikt mer eller mindre blir tvingade att tillhandahålla någon typ av snapbacktjänst.
|