Citat:
Ursprungligen postat av Emil_P
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik
En följdfråga blir ju dock: prioriteras domäner med höga bud av Snapback.se? Dvs försöker de mer med dessa? Det låter ju inte orimligt (inte konstigt alls), men det vore bra att veta om man borde salta på sina bud lite för att öka sin chans i vissa fall...
|
Självklart så prioriteras alltid domännamn som våra kunder vill betala mer för, det är ju trots allt dessa som betalar det blod, svett och tårar vi plöjer ner i tjänsten.
|
Det där tycker jag personligen är ett förkastligt sätt att se på sina kunder, som jag ju dessutom har svårt att se att ni kan backa upp med siffror, ens om ni skulle vilja...
"...jaha...hade du bara lagt ett bud på 1000 spänn, tyvärr, då anstränger vi oss inte så mycket, vi har ett par domäner här där vi kan tjäna 10.000 kr..."...
Det du säger är att ni prioriterar kunder som lägger höga bud genom att anstränga er mer där, på bekostnad av kunder som lagt lägre bud (för så måste det ju bli, eftersom jag antar att ni har ett "begränsat" antal försök ni kan göra utan att bli blockerade (enligt vad jag har läst mig till tidigare) men även rent kapacitetsmässigt)
Så man ska inte bara lägga ett högt bud på den domänen man vill ha, man ska också lägga ett av dagens högsta bud totalt ?
Kan ni då lämna högre garantier på "omgångens" 10 högsta bud !?
Men...egentligen tror jag väl dom flesta är klara på grundförutsättningarna, även om det där nog kan förvåna en del, men min egentliga fråga, som jag funderade på under gårdagen, var: ni har en auktion på något som ni ens inte äger eller kan garantera er rätten till, är det ens lagligt, legit...alltså, exakt vad är det ni auktionerar ut ?