Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-10, 22:36 #78
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2003
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Nej hela kedjan gör ju att det blir billigare på allt i det stora hela.
Precis, det ligger stora skalfördelar i just vår bransch.
Citat:
Har man ett nät i grunden, och ska börja erbjuda colocation då har du redan ett nät och kapacitet vilket gör att du sparat massa pengar när man erbjuder colocation då man redan har delar utan extra kostnad.
Var har jag sparat pengar?
Citat:

När du har colocation, då kan du lansera webbhotell då slipper du kostnaden för själva hostingen av webbhotell servrarna då du redan har den betald.
Jag hänger inte med? Med detta resonemang skulle du nu kunna i princip erbjuda gratis colocation, eftersom det i din mening inte kostar något att sätta upp en extra server i befintlig infrastruktur?
Citat:

Samt det handlar om intresset med, att bygga ut i flera städer. Man får då resa mycket, man får jobba med mycket olika tekniker/utrusstning samt man kan träffa mycket andra tekniker.
Här tappar du mig helt.
Du argumenterar i inläggen tidigare, att marginalerna är höga, och, så som jag tolkar det, att vi har överpriser på hosting i Sverige.

Nu backar du, och argumenterar med: ok, man tjänar inga pengar, men man får resa och jobba med häftiga saker?

Vad pratar vi om? Driva ett fungerande företag i en marknadsekonomi, eller kunna säga "jag har en häftigare router än dig"
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat