Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-10, 19:57 #9
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Om kunden hör av sig efter det att ett krav har gått till KF så hade jag bara ignorerat kunden. Eller jag hade besvarat mailen på ett trevligt och bestämt sätt, men aldrig gett efter för kravet. Självklart så har en kund rätt att bestrida en faktura, men det måste ske långt innan det att kravet når KF.

Vad gäller andra fallet så hade jag låtit inkassokravet gå till KF det också. Vill kunden inte lösa det så är det hans problem. Du har sträckt ut handen och vill han inte möta dig så får det vara hans problem. Jag hade dock släppt kravet om kund 2 gjorde en polisanmälan mot kund 1 och skickade en kopia på den till mig. Antingen så har kund 1 beställt i kund 2´s personnummer utan dennas kännedom (och det ska naturligtvis polisanmälas av kund 2 och inte av dig). Eller så har kund 2 faktiskt gjort beställningen och då ska han även betala.

Jag säger som jag alltid brukar göra – dalta inte med strulputtarna och fifflarna. Lägg istället all din energi på att ge bra service till dina skötsamma kunder.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat