Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-10, 09:50 #56
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Varför var inte detta ett oväntat svar från vår främste hostingkrängare på WN? ;-)

Jag undrar var du köper skåp, el, en hall med full utrustning (datagolv, kabelrännor, brandskyddsklassad lokal, övervakning, ups, diesel, minst dubblerade kylanäläggningar, serviceavtal för diesel och kylanläggningar, högkvalitativa routrar etc.) och kan komma med ett sådant uttalande? Jag vill gärna handla på samma ställe... Eller det kanske jag inte vill vid närmare eftertanke.

För att driva en vettig hall behövs ett antal antställda och dessutom så skall i princip alla saker ovan bytas inom 5-10 år och på detta skall du dessutom ha en högkvalitativa leverantör av internetkapacitet (och inte bara dumpa ut trafiken runt hörnet på någon lämplig Gix).

Dessutom skall du göra vinst som kan användas för att du och din business skall kunna leva långsiktigt.

Att det är billigare på landet och om man kan "snylta" på andras anläggningar som inte tar riktigt betalt eftersom de behöver kostnadstäckning, ja, det förstår jag. Jag förstår dock fortfarande inte att du kan påstå att man kan ha 50% vinst på ett skåp för 4000, med 10 Mbit/s garanterat, inklusive el och service. I mina ögon är det både omöjligt och löjligt.