Ämne: snapback kö
Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-09, 09:36 #7
Holgers avatar
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem
Holgers avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av SimonP
Citat:
Ursprungligen postat av Emil_P
Får man fråga varför du är så rädd att visa att det är någon som vill ha domännamnet? Rädd för att fler ska upptäcka att domännamnet kan vara något att ha?
I mitt fall är det är en mkt speciell historia....
Domännamnet är inte så bra, däremot är själva sajten inarbetad. Den går ej att förnya via IIS eftersom han som står som ägare på domänen är försvunnen (+att jag inte vet hans personnr). Det handlar alltså om ett domänamn som ingen har kontroll över (däremot har jag full FTP access), så jag måste regga den själv manuellt eller via snapback för att få tillbaka den. Tveksamt om det går att övertala IIS om att byta ägare utan att ens kunna ange den förre ägarens personnr? Nån som vet får gärna höra av sig.
Men även om det skulle handla om en vanlig utgående domän, tror jag inte att jag skulle vilja att mina snapback-bud var publika.
Personnummer är ganska enkelt att få fram (ring skatteverket), men du måste ha personens underskrift, vilket då kan vara lite mer problematiskt att få fram. Ett annat förslag är att dödsförklara personen, och på så sätt få ut domänen via dödsboet, en gissning att det fungerar.

Edit: Du kan förnya en domän som inte är din, ring IIS och be om inbetalningsuppgifter.
Holger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat