Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-08, 13:41 #10
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by coredev@Apr 8 2008, 11:57
Tycker grabbarna har lyckats riktigt bra.

Vettigast vore väl att man betalar i efterskott? Förskott låter mycket onödigt och knöligt - det är ju en affärsuppgörelse, så om man inte betalar blir det blir inkasso...
På sätt och visst helt sjukt och onödigt med pengar i förskott!!! På JX hade man ju pengar liggande i 8 månader utan att de lyckades ta någon av de bättre domänerna.

Gör det ju helt omöjligt att delta i auktioner om större belopp kommer på fråga. Om jag har en auktion jag bjuder 10000 på, så skall jag sedan ha 10000 hos de och maila om återbetalning eller? I så fall vore det bättre att ha samma system som en annan, att man vid budet uppger kontonumret, summan reserveras och om domänn inte tas så släpps reserveringen av summan. Man vill ju inte efteråt ha massor av pengar som ligger bara hos de. Skulle annars gärna varit med där, på vissa auktioner, men systemet som det är (avser betalningar), är hopplöst. Jag hoppas att de tänker genom det.

---

Sedan mailade jag de och påpekade att sidan ser dålig ut i IE7, vilket man borde ha sett med testpiloterna ... och även att domäner som lyfts ur karantänen finns med i listorna och dessa komme rinte släppas, så auktionerna är meningslösa. Man borde synca listorna från IIS i alla fall en gång om dagen ... men det fixar de säkert.
Helix är inte uppkopplad