Ämne: bidonnet
Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-08, 11:47 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag fick oxo samtal från demför dygt en vecka sedan. Eftersom jag precis har startat upp ett nytt företag (Zymion.se) som jobbar med Datorreparationer, Datorservice och nätverkslösningar så lät det först intressant att prova. Jag är enbart intresserad av finasiellt starka företagskunder och har satt prisnivån efter det.

Men sen kommer det frågan om de verkligen kan leverera kunder eller om det är som alla andra företag i samma genre, nämligen att de lovar runt men håller tunt.

1695 SEK är verkligen billigt om de kan leverera 40 kunder per år (de sa 75 företagskunder till mig).

Jag har dock haft mina funderingar om det är rätt sätt att spendera pengarna på. jag har testat att annonsera på Google och det ger hittils det bärsta resultatet, med en kostnad på mindre än 10 SEK per lead, det är en mycket låg kostnad. Jag testar den vägen vidare för att se om det ger riktiga uppdrag så det lönar sig. Jag har testat både direktreklam (ca 20000 SEK/lead) och telemarketing (ca 5000 SEK/lead).

Ska man jämföra så tycker jag man kan kräva att Google är normen och då borde man få 169 leads för 1695 SEK.

Men om för många leverantörer ansluter sig så blir det ju en mördande prispress och då har man bundit ris till egen rygg.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat