Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-07, 19:30 #5
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Tjenis!

Efter att ha hackat runt lite med flash och annat så vet jag inte riktigt om detta verkligen kommer fungera bäst för mig. Jag vill kunna erbjuda hög kvalité på de filmer som kommer att finnas så att dom ser bra ut även i full skärm. Vi snackar om kvalité i klass med 1-2 cd releaser som de olika grupperna släpper på nätet som är dvd rippar, självklart vet jag att detta kommer äta bandbredd men det är just nu inte aktuellt.

Jag har kollat lite på Divx Web Player som jag hittade när jag surfade runt och den var ju så löjligt simpel att man blev kär men dock inte utan nackdelar. Den har ju väldigt enkla funktioner och allt ligger ju på Divxs egna servrar förutom materialet och detta är inte riktigt vad jag vill ha. Samt det verkar inte speciellt svårt att försöka tanka ner filmerna och annat bara man vet sökvägen vilket är rätt simpelt att få fram då den står om man vissar källkoden för sidan.

Vet någon här om det finns något liknande Divx Web Player som man kan använda sig av men som inte har dessa nackdelar jag pratat om? Kan få kosta en slant om jag anser det vara en användbar lösning men ser gärna open source alternativ. Vill helst kunna streama just divx och xvid rakt ut då det är det dom mesta filmer finns i och då besparar mig krånglandet med att koda om.

Eller finns det vettiga lösningar för att få fram flash i jämförbar kvalitet utan att den blir dubbel så stor som orginal filen är?

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat