Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Jag har hela dagen gått och funderat på exakt samma sak som marcus skrev.
|
Kan säga att jag gått och funderat på det hela dagen men förväntat mig att de faktiskt skulle ta dit ytterligare en mast. Nu verkar det inte hända mycket mer än att de blir rädda för att batteriet tar slut (iaf enligt nyhetsrapporteringen som Expressen gör).
Citat:
Originally posted by -robertsson@Apr 6 2008, 20:43
Rent allmämnt känns det som om polisen optimerade sitt samarbete med mobiloperatörerna så skulle många fler brott kunna lösas. Även många rån borde gå väldigt bra att lösa med hjälp av mobilspårning.
|
Generellt sett så tycker jag nog de verkar utnyttja det relativt frekvent vid spårning i samband med brott - i efterhand. Dock mycket sällan i tidskritiska situationer - men det kanske beror på att det är kompetens-/tidskrävande? Nu har de ju dock jobbat hela dagen med skallgång och liknande så man tycker ju ändå att de borde haft tid att utnyttja en till mast.
Citat:
Ursprungligen postat av xarph
Ja då får vi hoppas att Polisen hittar denna tråden
WN-användare brainstormar
|
Jag mailade som sagt Expressens reportrar och den som är "Nyhetsredaktör just nu" och bad dem vidarebefodra frågan till polisen så kanske man äntligen kan få ett svar iaf. Skickade även med länken till den här tråden så de ser att jag inte är ensam om att undra utan att det finns allmänintresse i frågan